Reklama internetowa

źródło: sxc.hu

źródło: sxc.hu

Marketing w Internecie może mieć bardzo wiele form, ale służy zawsze tylko jednemu – pozyskaniu klienta. W zależności od grupy docelowej i produktu czy też usługi, którą się promuje należy wybrać te najbardziej trafne w danym przypadku metody. Poniżej, krótki przekrój przez te najbardziej popularne rodzaje reklamy internetowej.

 

Reklamy graficzne dzielimy na:

  • banery tradycyjne,  które są graficzną formą reklamy umieszczanej na górze strony, jej wymiar wynosi 468×600  pikseli
  • rozwijalne, które są interaktywną formą reklamy graficznej, baner rozwija się dopiero po naprowadzeniu myszki na niego; dzięki temu, że baner jest rozwijany mamy możliwość zamieszczenia większej ilości informacji, jego format po rozwinięciu wynosi 468×240  pikseli
  • pływające, czyli takie które widzimy wciąż w tym samy m miejscu w oknie przeglądarki niezależnie od tego jak przewiniemy stronę, baner można zamknąć na krzyżyku, format tej reklamy wynosi 468×60  pikseli
  • megabanery tradycyjne,  które są  dynamiczną formą reklamy umieszczanej na samej górze strony, przyjmują rozmiary od  620×100 do750×100 pikseli
źródło: sxc.hu

źródło: sxc.hu

Inną formą reklamy internetowej może być:

  • E-mailing -  czyli plik tekstowy lub html przesłany do użytkowników poczty elektronicznej, jest dosyć powszechną formą reklamy ze względu na bardzo niskie koszty jej wdrożenia.
  • Boks śródtekstowy – czyli dynamiczna reklama graficzna umieszczana wewnątrz treści artykułów zamieszczanych na stronie, jej rozmiary wahają się w granicach od 300×125 do 300×250 pikseli.
  • Pop-up – dynamiczna reklama graficzna pojawiająca się w osobnym oknie, wyskakująca na wierzchu okna przeglądarki.
  • Spot internetowy  -  pojawia się jako pełnoekranowa animacja i całkowicie przykrywa treść strony internetowej, jest to forma reklamy, której internauci nie znoszą.
  • Tapeta – dyskretna, a jednocześnie bardzo dobrze widoczna reklama, wyświetla się jako graficzne tło na całej stronie serwisu.
  • Linki sponsorowane – AdWords w wyszukiwarce Google są najbardziej rozpowszechnioną formy reklamy polegającą na umieszczaniu linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki
  • Pozycjonowanie – reklama, dzięki której nasza strona będzie się wyświetlała w pierwszych wynikach wyszukiwarki

Comments

  • Paweł pisze:

    Moim zdaniem obecnie najlepszym sposobem na promocję w Internecie jest pozycjonowanie. Choć Google walczy z tym i stara się uprzykrzyć życie spamerom, to i tak może to przynieść bardzo duże zyski. Oczywiście trzeba to potrafić robić, bo w sumie może przynieść więcej strat niż korzyści (jeśli jest robione niedpowiednio).

Comments Closed