Reklama zewnętrzna – outdoor

Reklama zewnętrzna jest reklamą szeroko pojętą, obejmuje ona:

  • billboard – jest to reklama wielkoformatowa, ustawiana zazwyczaj przy drogach o dużym natężeniu ruchu, najczęściej jest podświetlana, aby przyciągała uwagę nie tylko w ciągu dnia. Nadruk wykonuje się na specjalnie przeznaczonym do tego typu reklamy papierze, aby uzyskać odpowiednią odporność na warunki atmosferyczne.

    Billboard

    źródło: sxc.hu

  • citylighty – są to reklamy, które głównie są wykorzystywane na przystankach, dworcach i wszędzie tam gdzie jest duży ruch pieszy. Do tego rodzaju reklamy używa się specjalnego papieru do podświetleń, który dobrze, równomiernie rozprasza światło użyte do wewnętrznego podświetlenia reklamy.
  • słupy ogłoszeniowe – stary ale niezawodny sposób na dotarcie do odbiorców, na słupach ogłoszeniowych nie pojawiają się jednak reklamy produktów, najczęściej znajdziemy na nich informacje o koncertach, występach, kursach tańca czy imprezach plenerowych. Informacje te są przekazywane odbiorcom za pośrednictwem plakatu.
  • reklamy na środkach komunikacji miejskiej – jest to rodzaj reklamy mobilnej, którego nie sposób nie zauważyć. Wykorzystując tramwaje i autobusy jako medium reklamy zyskujemy po pierwsze dużą powierzchnię reklamową, a po drugie gwarancję dotarcia do tysięcy ludzi w każdym dniu eksponowania reklamy.
  • megaboardy – reklamy wielkoformatowe na budynkach, tradycyjny materiał banerowy jest za ciężki i mógłby nie wytrzymać naporu powietrza, dlatego też do tego typu reklamy wykorzystuje się siatki mesh, przez które powietrze przechodzi i nie ma możliwości zerwania reklamy przez wiatr.
  • reklamy mobilne – najczęściej są to samochody, z doczepionymi przyczepkami, na których ustawione są ogromne reklamy, często działania te są wzmacniane na przykład poprzez odtwarzanie komunikatu w postaci melodii czy też hasła reklamowego. Inną formą reklamy mobilnej jest oklejania samochodów folią, która pokrywa karoserię samochodu w 100%, bądź też zamieszczenie na firmowych samochodach bardziej skromnej informacji na przykład w postaci logo i adresu strony internetowej.
  • potykacze – te najczęściej spotykane są w dużych miastach przed sklepami, które chcą zachęcić przechodniów do zakupów. Tego typu reklamę również bardzo często spotkać można w centrach handlowych, gdzie przed poszczególnymi butikami możemy dowiedzieć się z nich o promocjach obowiązujących w danym czasie.

Zobacz tutaj także inne formy promocji.

Comments

  • Tomek pisze:

    Bardzo dobre i skuteczne działania reklamowe. W moim przypadku oprócz tych form promocji korzystam także z kubków reklamowych. Tworzę minimum 100 takich gadżetów z logo i później organizuje ciekawe akcje dla potencjalnych klientów, którzy chcą otrzymać taki kubek z nadrukiem. Uwierzcie mi, że działa to świetnie. Po każdej tego typu akcji mam napływ nowych klientów w mojej firmie. Tak więc, cały czas powiększam swoje zyski, a nadmiary wykorzystuję na stworzenie tych gadżetów w jakiejś agencji.

Comments Closed